Kai Helixx įkūrėjas ir generalinis direktorius Steve'as Peggas žiūri į Daisy – startuolio 3D spausdintą pristatymo furgono prototipą – jis mato antrą galimybę. Ir jis semiasi įkvėpimo iš „McDonald's“ ten patekti.
Prototipas, kuris pasauliniu mastu debiutavo šią savaitę Gudvudo greičio festivalis, yra įdomus koncepcijos įrodymas. Beveik kiekviena Daisy dalis buvo atspausdinta 3D naudojant 14 Creality vartotojų spausdintuvų, naudojant standartinį PLA+ siūlą. Netgi ant vairo matosi neabejotinai profesionalaus lygio spausdintuvo sluoksnių linijos.
Tačiau „Helixx“ istorija yra mažiau apie mielą mažą furgoną, suprojektuotą kainuoti tik 6 000 USD, ir daugiau apie visko, ką žinome apie automobilių kūrimą, perkrovimą.
„Helixx“ nori pagaminti šimtus tūkstančių šių automobilių iškylančiose gamyklose, esančiose šalia tankiausių ir dinamiškiausių pasaulio miestų. Svarbiausia yra tai, kad „Helixx“ daugiapakopis pajamų modelis turi mažai ką bendro su tikruoju gamybos aktu.
Taip, tai skamba šiek tiek panašiai brangiai išvykęs EV startuolio „Arrival“ planas, su kuriuo Peggas yra gerai susipažinęs. Prieš įkūręs Helixx 2022 m., Pegg buvo Arrival produktų linijos direktorius, taip pat prižiūrėjo lengvųjų transporto priemonių kūrimą. Dabar jis tobulina kai kurias iš šių pagrindinių koncepcijų naudodamas „Helixx“, kuris pasirodė birželio mėn 20 milijonų dolerių A serijos lėšų rinkimo turas remiantis išankstiniu 100 mln. Praeitais metais startuolis surinko 1,3 mln.
Pasak Pegg, kuris automobilių logistikos žaidime dirba 25 metus, yra keletas pagrindinių skirtumų tarp „Arrival“ ir „Helixx“.
„McDonald's“ susitinka su elektromobiliais
Kai viena iš pagrindinių „Arrival“ koncepcijų buvo automatizavimas, „Helixx“ iš esmės yra skirtas greitam gamyklų įsibėgėjimui, įdarbinant žmones po minimalaus mokymo.
„Principas labai panašus į „McDonald's“ franšizę. Nereikia būti virėju, kad žinotum, kaip gaminti mėsainius, o „McDonald's“ nemoko būti virėju“, – sakė Peggas. „Jie moko jus, kaip sekti procesą.”
Per valandą trukusį pokalbį Peggas penkis kartus paminėjo „McDonald's“, parodydamas, kokią įtaką „Helixx“ koncepcijai turi greito maisto franšizės modelis. Ir, kaip ir siurbiant mėsainius su siauromis paraštėmis, apimtis yra labai svarbi.
Aukščiausio lygio „Helixx“ ieško partnerių, norinčių įsitraukti į paskutinės mylios mobilumo kaip paslaugos verslą ir norinčių visiškai kontroliuoti transporto priemonių gamybą. Už tam tikrą mokestį „Helixx“ suteiks prieigą prie visos platformos, apimančios viską nuo komponentų tiekimo iki automobilių parko valdymo ir net galimo transporto priemonės atnaujinimo – paslaugų, bent iš dalies sukurtų „Siemens Xcelerator“ platformoje.
„Viskas prasideda nuo licencijos“, – sakė Peggas, maždaug 50 milijonų dolerių, kad įmonė galėtų patekti į platformą. Tai atveria duris pradėti planuoti „gamyklos dėžėje“ diegimą, kuris iš plyno lauko galėtų pradėti gaminti automobilius vos per 180 dienų.
Tai atveria duris į antrą pajamų pakopą: parduodant komponentus, kurie užpildo gamyklą ir iš tikrųjų gamina automobilius.
Helixx tvarko visą kliento tiekimo grandinės logistiką, medžiagų ir komponentų tiekimą. Kai transporto priemonės pradeda riedėti, „Helixx“ ima mėnesinį maždaug 80 USD aptarnavimo mokestį už pagamintą transporto priemonę. Bendrovė taip pat gauna 500 USD autorinį atlyginimą už kiekvieną pradėtą eksploatuoti transporto priemonę.
„Helixx“ taip pat planuoja sekti visų transporto priemonių naudojimo duomenis – potencialiai vertingą prekę, kurią vėliau būtų galima parduoti visiems, kurie galbūt domisi miesto planavimu ar transporto parko logistika.
Helixx furgonai yra skirti komerciniam naudojimui. Kompanija mato galimybę išlaisvinti furgonus tokiuose miestuose kaip Džakarta ar Bankokas, kur tuk-tukai ar auto rikšos – visur esantys triračiai demonai, kurie užpildo orą dvitakčių variklių šauksmu ir išmetamųjų teršalų kiekiu.
EV furgonas pagal numerius
Daisy (formaliau žinoma kaip „Helixx Cargo“) yra visiškai elektrinė, tačiau ji nėra įkraunama. Bent jau ne tiesiogiai. Bent jau konceptualiai „Daisy“ veiks su keičiamomis ličio-geležies fosfato (LFP) ląstelėmis. Bet jei jūs gaunate atspalvių Geresnė vieta, ne. Skirtingai nuo to paleidimo, kuris rėmėsi sudėtingomis, automatizuotomis keitimo stotimis, Helixx sprendimas yra daug panašesnis Gogoro.
„Helixx“ EV akumuliatoriaus paketas yra modulinis, kiekvienas modulis sveria 25 svarus ir užtikrina dviejų kWh talpą. Vartotojai gali tiesiog įdėti tiek, kiek jiems reikia, iki šešių. Kai jie ištuštėja, užuot įkrovę, vartotojai patrauks į „Amazon Locker“ tipo vietą ir sukeis juos ranka.
Transporto priemonė atitinka Europos L7E sunkiųjų keturračių kategoriją, o tai reiškia, kad jos maksimalus greitis yra tik 55 mylios per valandą. Peggas sako, kad jis svers mažiau nei 1200 svarų (mažiau nei ketvirtadalį Ford E-Transit) ir neteks nieko daugiau nei būtiniausi. Peggas nori grįžti į paprastų automobilių su atverčiamais langais laikus.
„Stengiamės pritraukti vartotoją, kuriam reikia darbinio arklio, kad galėtų atlikti savo darbą ir parsivežti daugiau pinigų namo“, – sakė Peggas. „Mes sugebėjome apversti šias savybes ir pagalvoti, ko iš tikrųjų reikia vairuotojui?
Prenumeruokite vairuoti
Norint pasiekti vieną iš „Helixx EV“, tiems vairuotojams reikės prenumeratos. Mainais už mėnesinį mokestį abonentai gaus prieigą prie transporto priemonės nustatytą valandų ar dienų skaičių per mėnesį.
„Kaip „Netflix“ prenumerata, – sakė Peggas, – nesvarbu, ar naudojatės ja, ar ne. Jis teigia, kad tai padės Helixx (ir jos franšizės gavėjams) išvengti netolygaus, paklausa pagrįstų pajamų viršūnių ir slėnių, kurie vargina kitas mobilumo paslaugas.
„Pegg“ taip pat numato aukštą 95% panaudojimo lygį. „Tai nėra patogumo automobilis“, – sakė jis. „Tai yra skirta tiems vairuotojams, kuriems reikia šių transporto priemonių, kad galėtų atlikti šį darbą, kad jie galėtų daugiau pinigų pasiimti į namus.
Kadangi gamyklos bus konceptualiai keičiamos, vietinis franšizės gavėjas gali prisitaikyti prie paklausos. Vis dėlto Peggas teigė, kad Helixx nėra suinteresuotas kalbėtis su niekuo, nepasirengusiu statyti gamyklos, galinčios pagaminti bent 100 000 automobilių per metus, o tai, jo vertinimu, užtruktų maždaug 50 000 kvadratinių pėdų pastato ploto.
Tai gali atrodyti kaip siekiamybė; maždaug penktadalis metinės Tesla Fremont gamyklos produkcijos šimtosios dalies dydžio erdvėje. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad mažasis Helixx furgonas yra žymiai mažesnis ir paprastesnis nei net Tesla, tai gali būti labiau įmanoma, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Ir ne, „Helixx“ gamyklos nebus pilnos 3D spausdintuvų. Tai buvo skirta tik prototipams kurti. Tinkamai gaminant, maždaug 20 % transporto priemonės bus pagaminta iš polimerų, bet suformuota naudojant tradicines presavimo technologijas. Dar 45 % pagrindinių furgono komponentų, tokių kaip metalinis rėmas ir pakaba, bus išlieti ir gaunami vietoje.
Dar 20 % transporto priemonės, įskaitant pagrindinę elektroniką ir sistemas, bus iš pažangesnių regioninių tiekėjų. Likę 15 % bus vieno šaltinio komponentai, tokie kaip oro pagalvės, akumuliatoriaus elementai ar kita įranga, kuriai reikalingas tam tikras sertifikavimo arba tikslios gamybos lygis.
„Pegg“ teigia, kad „Helixx“ kuriamos tiekimo grandinės paslaugos ir sprendimai užtikrins pigiausią ir efektyviausią tiekimą, ir jis tikisi, kad dalį to pateiks OĮG partneriai. Šiam A serijos etapui „Helixx“ aktyviai kreipiasi į įmonių, tokių kaip „Toyota“ ir „Hyundai“, rizikos kapitalo padalinius.
„Pegg“ mano, kad „Helixx“ gali padėti šiems gamintojams sukurti naują transporto priemonių prenumeratos modelį, smarkiai sumažindama įėjimo kainą. Kur patinka prenumeratos paslaugos „Volvo“ priežiūra yra palyginamos su transporto priemonės lizingo ir draudimo išlaidomis, Helixx transporto priemonės būtų žymiai mažesnės.
Tačiau čia matomas 6000 USD kainuojantis Daisy furgonas (pavadintas pagal „Daisy Bell“ – pirmoji daina, dainuojama kompiuteriu) yra tik pradžia. „Pegg“ teigia, kad laiku gali pasirodyti ir kitos transporto priemonės, kurias franšizės gavėjai galėtų tiesiog atsisiųsti ir nedelsdami pradėti gaminti savo modulinėse gamyklose.
– Žinoma, jei turite licenciją.