„Zapp Electric Vehicles“ nori savo Londone įsikūrusią elektrinių dviračių transporto priemonių prekės ženklą paversti pasauline elektromobilių kompanija. Ir Indija bus viena iš jos paleidimo aikštelių, „TechCrunch“ išskirtinai išmoko.
Pirmąjį savo gaminį – miesto elektrinį dviratį i300 – bendrovė pristatys JK jau kitą mėnesį, o vėliau – Tailandą. „Zapp“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Swinas Chatsuwanas interviu „TechCrunch“ sakė, kad bendrovė į rinką įtraukia Indiją – didžiulę rinką, kuri bus tikras jos tarptautinės pasaulinės plėtros strategijos išbandymas.
„Nasdaq“ biržoje kotiruojama bendrovė patobulino savo planus dėl Indijos po to, kai Chatsuwan pastebėjo šalies potencialą. Daugiausiai gyventojų turinčioje pasaulio šalyje ne tik kasmet parduodama milijonai dviračių transporto priemonių, ji taip pat yra antra pagal dydį dviračių automobilių gamintoja pasaulyje po Kinijos.
„Prieš kelerius metus manėme, kad Indija bus antrasis etapas, tačiau šių metų pradžioje priėmėme sprendimą, kad ji negali laukti“, – sakė Chatsuwan.
Zapp turi Indijos elektrinių dviračių automobilių gamintoja „Bounce Electric 1“. kaip sutarties gamintojas, gaminantis ir parduodantis i300 vietoje šalyje. Tikimasi, kad užbaigus homologavimo procesą, pardavimas prasidės 2025 m. Didžiosios Britanijos bendrovė siekia, kad minimalus pajėgumas būtų 5 000 vienetų per metus Indijoje, kaip dalis platesnio pasaulinio tikslo iki 2026 m. pasiekti 25 000 vienetų.
Iš 17 milijonų pernai Indijoje parduotų dviračių motociklų Chatsuwanas „TechCrunch“ sakė, kad 2,8 mln. buvo greitaeigiai automobiliai, o 36 % šių greitaeigių transporto priemonių buvo sunkieji kreiseriniai motociklai iš Čenajuje įsikūrusio prekės ženklo „Royal Enfield“. „Zapp“ nori atkartoti „Royal Enfield“ sėkmę savo laipsnišku modeliu, kuris pirmą kartą buvo pristatytas 2018 m.
„Mes nesistengiame užkariauti pasaulio. Mes nesistengiame užimti pusės Royal Enfield rinkos dalies ir parduoti 500 000 dviračių Indijoje. Nebuvo. Pamatytume, kad mūsų kokybės ir našumo lygis yra BMW, ypač jų CE 02 ir CE 04 elektriniai paspirtukai“, – „TechCrunch“ sakė vadovas.
Indijoje pristatytas „Zapp's i300“ padės įmonei 25% kasmet išplėsti bendrą 60 milijonų vienetų rinką (TAM). Į žemėlapį įtraukus Indiją, jos pirmojo debiuto rinkoje TAM kasmet pasiekė 30 mln., pranešė bendrovė.
Ankstyvas pristatymas Indijoje padės „Zapp“ suprasti šalies tiekimo grandinės „plotį, gylį ir kokybę“, teigė Chatsuwanas. Tai gali padėti eksportuoti transporto priemones iš Indijos į pasaulines rinkas laikui bėgant.
Skirtingai nei pagrindinių Indijos gamintojų Ola Electric, TVS Motor ir Ather Energy elektriniai dviračiai, parduodami nuo 1 000 iki 1 800 USD, Zapp i300 bus brangus pasirinkimas. Dviratis automobilis Europoje debiutuos jo bazinė kaina – 7590 USD, neįskaitant mokesčių.
Indijos kainodara dar nenuspręsta, nors Chatsuwan teigė, kad ji nebus „daugiau nei milijonas rupijų, bet abejoju, ar ji bus mažesnė nei 500 000 rupijų“.
i300 netrukus pasirodys gatvėse
2018 m. Zapp pristatė i300 kaip pirmąjį dviratį automobilį. ateina su aviacijos ir kosmoso klasės lydinio apkrovą laikantis egzoskeletas ir chromuoto plieno apatinės dalies konstrukcija. Jame taip pat yra oru aušinamas elektros variklis, kurio didžiausia galia yra 14 kW, ir dvi nešiojamos baterijos, kurių kiekvienos talpa yra 720 Wh.
Išankstinius „i300“ užsakymus bendrovė pradėjo priimti netrukus po jo pristatymo, imdama 100 eurų rezervacijos mokestį. Tai pažadėjo pradėti pristatymus 2019 m. ketvirtąjį ketvirtį. Tačiau COVID-19 pandemija sustabdė gamybą ir tiekimą.
Nepaisant to, „Zapp“ ketina pradėti tiekti „i300“ JK per artimiausias kelias savaites. Šiais metais ji taip pat planuoja pradėti pardavinėti Tailande per įmonę Bankoke.
„Zapp“ ketina tapti „visa motociklų kompanija“
„Mes nesame vienkartinis stebuklas. Norime parodyti pasauliui, kad esame visa motociklų įmonė, bet pirmiausia pradėkime nuo pirmojo produkto gamybos“, – „TechCrunch“ sakė Chatsuwan, paklaustas, ar „Zapp“ ketina išplėsti savo produktų asortimentą.
Bendrovė taip pat planuoja aprūpinti „i300“ su „daugybe“ personalizavimo parinkčių ir priedų. Jame jau siūlomos keturios skirtingos dviratės versijos, todėl vartotojai gali pritaikyti jo spalvą ir ratų dizainą pagal savo pageidavimus ir pridėti priedų, įskaitant paslėptą saugyklą ir greitąjį įkroviklį.
„Zapp“ planuoja plėsti savo rinką antrajame etape įeidama į Ispaniją, Italiją, Vietnamą ir Indoneziją, o laikui bėgant plėstis į Vidurinių Rytų ir Pietų Amerikos šalis.
„Mes norime būti 21-ojo amžiaus „Triumph“ ir „Royal Enfield“ bei „Norton“ versija“, – sakė Chatsuwanas.