„Uber“ turi 30 dienų reikalauti, kad tam tikri vairuotojai paimtų pirštų atspaudus, jei krušos milžinas ketina Kalifornijoje toliau vežti nelydimus paauglius.
Kalifornijos komunalinių paslaugų komisija ketvirtadienį paskelbė nutartį, pagal kurią reikalaujama, kad taksi ir krušos vairuotojai, vežantys valstijoje nelydimus nepilnamečius, patikrintų pirštų atspaudus. Nutarime taip pat reikalaujama, kad transporto įmonės apmokėtų šių asmens patikrinimų išlaidas.
„Uber“ jau seniai kovojo su pirštų atspaudais pagrįsto asmens patikrinimo reikalavimais vairuotojams. Prieš septynerius metus „Uber“ ir „Lyft“ Kalifornijoje užkirto kelią panašioms pirštų atspaudų tvarkyklių pastangoms. Bendrovė įrodinėjo, kad pakanka dabartinių jos vardu pagrįstų asmens patikrinimų ir kitų apsaugos priemonių, o toks nepatogus veiksmas atgrasytų vairuotojus prisijungti prie platformos ir neproporcingai paveiktų mažumas.
Viskas, kas išeina pro langą, kai reikia saugiai vežti vaikus ir užtikrinti, kad jie neįsėstų į automobilį su galimu seksualiniu nusikaltėliu.
„Kai suaugusysis pavedamas teikti paslaugą nepilnamečiui, suaugęs asmuo turi pasitikėjimo, atsakomybės ir kontroliuoja labiausiai pažeidžiamus Kalifornijos piliečius – vaikus“, – rašoma sprendime. „Neatlikus pirštų atspaudų patikrinimo, siekiant nustatyti suaugusiuosius, kurie yra sulaikyti arba teisti, nelydimas nepilnametis atsidurtų potencialiai pavojingoje, jei ne gyvybei pavojingoje situacijoje.
2024 m. vasario mėn. „Uber“ pristatė „Uber“ paaugliams – paslaugą, leidžiančią 13–17 metų paaugliams pasveikinti „Uber“ be tėvų ar globėjų. CPUC išsiuntė „Uber“ įspėjamąjį laišką, kuriame primygtinai rekomenduoja „Uber“ nutraukti paslaugą iki 2016 m. patikrinimai gali būti išspręsti. Kovo mėnesį „Uber“ paprašė paaiškinti šią taisyklę, ypač dalį, kurioje teigiama, kad bet kuri įmonė, „visų pirma“ susijusi su nepilnamečių vežimu, turės griežtai tikrinti asmens duomenis. Šią vasarą bendrovė teigė, kad mažiau nei 10% visų bendrovės kelionių dalyvauja nelydimi nepilnamečiai.
Diskusijų esmė buvo tai, ar „Uber“ turėtų dalyvauti Teisingumo departamento „Trustline“ programoje. „Trustline“ yra Kalifornijos socialinių paslaugų departamento tvarkomas registras, kuris naudoja pirštų atspaudus, kad patikrintų, ar globėjai nėra sulaikyti ir nuteisti. Be to, pareiškėjai tikrinami pagal centrinį prievartos prieš vaikus indeksą, kuriame pateikiami pranešimai apie įtariamą prievartą prieš vaikus ir nepriežiūrą.
„Uber“ teigė, kad naudojant „Checker“ turi savo pavadinimu pagrįstą patikros sistemą, taip pat į „Uber for Teens“ įtrauktas saugos funkcijas, pvz., tiesioginį kelionių stebėjimą, pakanka, kad bet kokio amžiaus vairuotojai būtų saugūs. „Uber“ taip pat teigia, kad ji suporuoja tik labiausiai patyrusius ir geriausiai įvertintus vairuotojus su paaugliais.
„Uber“ taip pat buvo apkaltintas, kad nesiėmė pakankamai veiksmų, kad apsaugotų vairuotojus nuo pavojingų situacijų, įskaitant prekybą vaikais. Liepą dvi šeimos Pietų Karolinoje padavė į teismą Uber, teigdamos, kad bendrovė leido jų paaugles dukras nuvežti per valstijos ribas į plėšrūnų namus, kur viena iš mergaičių buvo seksualiai išnaudota.
CPUC sprendimas yra bloga žinia Uber, kuris 2024 m. vasario mėn. Kalifornijoje pristatė Uber paaugliams, tačiau gera žinia HopSkipDrive – startuoliui, teikiančiam dalijimosi pavėžėjimo paslaugą vaikams ir pasisakanti už šį sprendimą.
„HopSkipDrive“ savo tvarkykles vadina „CareDrivers“ ir teigia, kad jie visi turi priežiūros patirties ir prieš pradėdami dirbti turi 15 punktų sertifikatą, įskaitant pirštų atspaudų patikrinimą. Startuolis taip pat naudoja telematiką, kad nustatytų nesaugų vairavimo elgesį ir įgalintų važiavimo stebėjimą realiuoju laiku, o kiekvieną važiavimą stebi speciali komanda.
CPUC nutarime taip pat reikalaujama, kad transporto įmonės, ketinančios vežti nepilnamečius, pasidalytų informacija su agentūra, kaip jos įgyvendina tiesioginį kelionės stebėjimą tėvams, kokias saugumo procedūras taiko paėmimo ir išlaipinimo vietose, kokius vairuotojų mokymus įmonės vykdo konkrečiai. aplinkui veža nelydimus nepilnamečius.
Nutarime taip pat sakoma, kad kiekviena įmonė yra atsakinga už čekių apmokėjimą.
„Uber“ taip pat prieštaravo šiai sąlygai, sakydamas, kad privertus bendrovę, kurios rinkos riba nuo gruodžio mėnesio yra apie 150 mlrd. USD, mokėti už pirštų atspaudų ėmimą, „Uber for Teens“ paslaugos kaina padidėtų. „Uber“, kaip ir daugelis stambių įmonių, jau seniai perkrausdavo klientams išlaidas, susijusias su sprendimais ir teisės aktais. Pavyzdžiui, Kalifornijos vairuotojai gali tikėtis pamatyti tokį pranešimą savo „Uber“ kvitų apačioje: „Kalifornijoje vidutiniškai 33 % kliento kainos buvo skirta vyriausybės nustatytam komerciniam pavėžėjimo draudimui 2024 m. liepos mėn. aukščiausi rodikliai šalyje“.
„HopSkipDrive“ apmoka savo tvarkyklių pirštų atspaudų tikrinimo išlaidas. Komisija savo sprendime rašė, kad „jei mažos (transporto tinklo įmonės), tokios kaip HopSkipDrive, gali padengti „TrustLine“ asmens duomenų patikros išlaidas, „Uber“ taip pat turėtų tai padaryti“.
„Uber“ laiku neatsakė į „TechCrunch“ prašymą pakomentuoti.