
Kalifornijos avokadų produkcija kol kas yra geriausia nuo 2020 m. pandemijos pradžios. USDA duomenimis, siuntų apimtys per metus (m/y) išaugo 41 %, o derlius sudaro maždaug 60 %. jau nuimtas ir apie 40% Kalifornijos avokadų derliaus vis dar bręsta ir auga ant medžių. Remiantis vidurio sezono augintojų ir pakuotojų pasėlių tyrimo išvadomis, Kalifornijos avokadų komisija (CAC) šiemet tikisi tvirto derliaus, kurio apytikslis kiekis viršys 250 milijonų svarų arba prilygsta beveik 6000 sunkvežimių. ŠMC prognozuoja, kad 2024 m. derlius bus apie 20% didesnis nei prognozuota prieš sezoną.
Gaukite aiškiausią ir tiksliausią sunkvežimių prekių rinkos vaizdą naudodami DAT iQ duomenis.
https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
Prisijunkite prie DAT iQ Live, tiesiogiai per YouTube arba LinkedIn10 val. ET kiekvieną antradienį.
Maždaug 70 % avokadų siuntų į JAV atkeliauja iš Meksikos, kur kasmet jų kiekis sumažėja 30 %. 87% kerta Teksase per Laredo (36%) ir McAllen (51%) krovinių rinkas. Anksčiau šį mėnesį, USDA pristabdė avokadų ir mangų iš Meksikos Mičoakano valstijos saugos patikrinimus dėl saugumo incidento, kuriame dalyvavo USDA darbuotojai.
Meksikos avokadai daugiausia koncentruojami Michoacán, kur turtingas vulkaninis dirvožemis ir natūralus drėkinimas palengvina derliaus nuėmimą ištisus metus. Tiekimo grandinės efektyvumas taip pat vertas dėmesio – avokadai nuimami, supakuojami, išsiunčiami ir vartotojų stalus pasiekia per savaitę, kaip pranešė Meksikos avokadus eksportuojančių gamintojų ir pakuotojų asociacija (APEAM).
Turgaus laikrodis
Į visus toliau pateiktus tarifus neįskaičiuojami papildomi degalų mokesčiai, o krovinio tūris reiškia perkeltus krovinius, jei nenurodyta kitaip.
Šį kartą pernai USDA pranešė apie nedidelį sunkvežimių, skirtų daržovių, ypač salotų iš Salinaso-Vatsonvilio auginimo regionų, kroviniams vežti, trūkumą. Šiais metais yra pakankamai sunkvežimių, kad patenkintų paklausą, kuri yra 9% mažesnė nei pernai, nepaisant praėjusią savaitę 29% didesnio salotų kiekio. Didžiulius salotų kiekius kompensavo antroji prekė – braškės – 25 proc. mažesnės nei pernai.
Kaip ir savaitę prieš liepos 4 d., pagrindinėse eismo juostose didėja refrižeracijų dažnis, nors regionų apimtys yra mažesnės nei pernai. Kelyje Salinas į Los Andželą vežėjams praėjusią savaitę buvo mokama vidutiniškai 2,53 USD už mylią, o tai yra 0,16 USD už mylią daugiau nei pernai. Vežėjai mokėjo 2,55 USD už mylią Ontarijo juostoje, 0,20 USD už mylią daugiau nei pernai. Vežėjai, vežantys iš Salino į Finiksą, mokėjo 2,57 USD už mylią, 0,26 USD už mylią daugiau nei per metus. Už tolimus krovinius į Hunts Point, NY, vežėjams buvo mokama vidutiniškai 2,13 USD už mylią, 0,14 USD už mylią mažiau nei pernai.
Krovinio ir sunkvežimio santykis
Nors praėjusią savaitę šaldytuvų apkrovos apimtys padidėjo 7%, jie vis dar yra 7% mažesni nei pernai dėl daug švelnesnių produkcijos kiekių. Tuo metu, kai sunkvežimių produkcijos apimtys paprastai padidėja 8–10 % m/m iki liepos 4 d., praėjusią savaitę apimtys sumažėjo 4 %. Džordžijos sezonas artėja prie interneto ir padidėjo 1 % per metus, tačiau 6 % mažesni kiekiai iš Kalifornijos, kuri gamina maždaug trečdalį sunkvežimių krovinių, traukia žemyn nacionalinę rinką. Importo į Meksiką apimtys yra 28 % mažesnės nei per metus, todėl sumažėjo sunkvežimių apimtys. Vežėjų įrangos stulpeliai praėjusią savaitę buvo 7 % mažesni, todėl šaldytuvo apkrovos ir sunkvežimio santykis (LTR) padidėjo 15 % m/m iki 8,74.
Neatidėliotini įkainiai
Praėjusią savaitę vidutinis nacionalinis refrižeratoriaus maršruto kurso tarifas išliko nepakitęs ir siekė 2,03 USD už mylią, o tai pabrėžė USDA pranešimų minkštumą produkcijos rinkoje. Esant tokiam lygiui, refrižeravimo laivais tarifai yra beveik tokie patys kaip ir praėjusiais metais – 3 % didesnis kiekis ir 0,05 USD už mylią didesnis nei 2019 m.