Įžengiame į kitą neįprastą krovinių vežimo rinkos etapą, nes rinka atsimuša į dugną. Iššūkis yra tas, kad mes galime būti čia dar kurį laiką. Sunkvežimių vežėjai ne tik agresyviai kalibruoja sunkvežimių skaičių, kad atitiktų mažėjančią paklausą, bet ir užsako daugiau naujų sunkvežimių iš gamyklų prieš 2027 m. EPA švarių sunkvežimių planaso tai gali padidinti naujų sunkvežimių kainą iki 30 000 USD.
Dėl srauto į rinką atsiranda daugiau naudotų sunkvežimių ir mažesnės naudotų sunkvežimių kainos, todėl patrauklu naujiems pajėgumams patekti į rinką, kai jau yra perteklinė pasiūla. Negalima ignoruoti 2027 m. išankstinio pirkimo, nes tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl manome, kad pajėgumai sulaikys bet kokį reikšmingą neatidėliotinų ir sutarčių kainų pagerėjimą šiais metais.
Norėdami įvertinti, kiek vežėjų pajėgumų paliko rinką, Komercijos žurnalas Sunkvežimių vežėjų indeksas leidžia suprasti, kaip dideli automobilių parkai dar turi pasiekti savo bendrą tikslą, net ir per pastaruosius septynis ketvirčius iš eilės sumažinus sunkvežimių skaičių.
Pasak Billo Cassidy iš „Journal of Commerce“, „didelis vežėjų pajėgumų sumažinimas pirmąjį ketvirtį sumažino sunkvežimių talpos indeksą (TCI) iki lygio, kuris paskutinį kartą buvo matytas 2017 m. viduryje. TCI sumažėjo 2,4% nuo ketvirtojo ketvirčio iki 78,9 pirmojo ketvirčio rodmens. Indeksas nukrito 7,7% nuo 2023 m. pirmojo ketvirčio.
TCI, stambių valstybinių vežėjų pajėgumų matas, pagrįstas sunkvežimių skaičiumi ketvirčio pabaigoje, per pastaruosius dvejus metus smarkiai sumažėjo po to, kai 2022 m. antrąjį ketvirtį pasiekė aukščiausią tašką – 93,2. Paskutinį kartą TCI buvo mažiau nei 80 buvo 2017 m. trečiąjį ketvirtį – prieš 2018 m. pajėgumų trūkumą ir krovinių vežimo bumą.
Nuo 2022 m., kai TCI pasiekė aukščiausią tašką, valstybiniai vežėjai indekso tyrimo grupėje sumažino savo sunkvežimių skaičių 15,4%. Indekso kritimas 14,3 procentinio punkto 2022–2024 m. yra didžiausias nuo 26,2 procento kritimo 2007–2013 m.
Per balandžio mėnesio pirmojo ketvirčio pajamų pokalbį Davidas Parkeris, „Covenant Logistics“ pirmininkas ir generalinis direktorius, analitikams pasakė: „Mes ir toliau šoktelėjome į dugną. Milijono dolerių klausimas yra, kada pasitrauks pakankamai pajėgumų (pagaliau sugriežtins rinką ir padidins kainas). „Covenant“ buvo vienintelė žurnalo „Journal of Commerce TCI“ grupė, kuri kasmet padidino savo sunkvežimių skaičių 99 sunkvežimiais, nors iš savo parko paeiliui kas ketvirtį sumažino dešimt sunkvežimių.
„Knight-Swift Transportation Holdings“, kuriai priklauso trys didžiausios JAV sunkvežimių gabenimo įmonės, Wall Street analitikams sakė: „Praradome sutartinius kiekius, nes nenorėjome toliau daryti nuolaidų dėl, mūsų nuomone, netvarių sutartinių tarifų“, – sakė Bradas Stewartas. Knight-Swift iždininkas ir ryšių su investuotojais viceprezidentas sakė: „Tai lėmė, kad daugiau mūsų pajėgumų buvo skirta neatidėliotinų sandorių rinkai, o tai artimiausiu metu sukuria dar didesnį spaudimą pajamoms už mylią ir panaudojimui, tačiau padidina gebėjimą reaguoti į pokyčius rinka, kai rinka daro įtaką“.
Nesant reikšmingų krovinių paklausos pokyčių, 2024 m. keičiasi panašiai kaip pernai ir 2019 m., kurie buvo prasti metai transporto paslaugų teikėjams, bet geri siuntėjams.