Perspektyvos ir iššūkiai 2024 m
Elektromobilių (EV) naudą aplinkai derinant su dideliu nuotoliu ir greitu tradicinių benzininių transporto priemonių degalų papildymu, vandenilio kuro elementų elektrinės transporto priemonės (FCEV) tampa įtikinamai galimybė ekologiškai mąstantiems automobilių savininkams.
Be jokios abejonės, FCEV gali būti pritaikyti plačiau. Tačiau keletas rinkos ir technologinių kliūčių, tokių kaip didelės automobilio remonto išlaidos ir trūksta degalinių, vis tiek trukdo.
Taigi, turėdami tai omenyje, patyrinėkime vandenilinių kuro elementų transporto priemonių ateitį ir išskaidykime viską, ką reikia žinoti.
Kaip veikia FCEV?
FCEV naudoja vandenilį – lengvas, gausiai prieinamas dujas, kad generuotų elektros energiją per cheminę reakciją ir maitintų elektros variklius, kurie judina automobilį. Šiose transporto priemonėse vandenilis kaupiamas stipriose aukšto slėgio talpyklose, leidžiančiose pasiekti nuotolius, panašius į įprastus benzininius automobilius su pilnu baku.
Kai FCEV sistema suaktyvėja, vandenilis iš šių bakų išleidžiamas į kuro elementų kaminą. Čia procesas padalija vandenilį į vandenilio jonus ir elektronus.
Vandenilio jonai jungiasi su deguonimi ir sukuria vandens garus, kuriuos transporto priemonė išskiria kaip nekenksmingas išmetamąsias dujas. Elektronai juda per išorinę grandinę generuodami elektrą ir varydami elektros variklį.
Kur yra FCEV 2024 m
2024 m. FCEV atsiduria daug žadančioje kryžkelėje, kurią skatina didelė politinė ir finansinė parama.
Kaip dalis 2022 m. dvišalės infrastruktūros įstatymas, JAV vyriausybė skiria 9,5 mlrd. USD švaraus vandenilio iniciatyvoms, įskaitant vandenilio gamybos centrų, kuriuose naudojama atsinaujinanti energija ir elektrolizė, kūrimą. Tuo tarpu, Infliacijos mažinimo įstatymas Siekiama, kad vandenilis būtų prieinamesnis ir numatytų didelių investicijų į naujas vandenilio degalines.
Šią teisinę paramą lydi didėjantis įmonių susidomėjimas, o didžiosios iškastinio kuro įmonės daug investuoja į vandeniliu varomos ateities potencialą.
Platesniu lygmeniu, neseniai tiekimo grandinės statistika teigia, kad 48 % įmonių patiria vis didesnį spaudimą gerinti tiekimo grandinės tvarumą – ši tendencija gali paskatinti visas ekologiškas technologijas.
Vis dėlto FCEV susiduria su didelėmis kliūtimis, ypač kai kalbama apie degalų tiekimo infrastruktūra. Esamas JAV energijos tinklas palaiko platų elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą, tuo tarpu vandenilio stotys yra mažiau paplitusios. Tai riboja FCEV naudojimą kai kuriose Kalifornijos ir Kanados srityse.
Geriausi FCEV pardavimo taškai
FCEV siūlo keletą įtikinamų pranašumų. Vienas iš svarbiausių pardavimo taškų yra jų poveikis aplinkai. FCEV gamina nulinės emisijos naudojimo vietoje – išsiskiria tik vandens garai.
Dėl to jie yra švari alternatyva tradicinėms iškastiniu kuru varomoms transporto priemonėms ir net akumuliatorinėms elektrinėms transporto priemonėms (BEV), kurios gali turėti didelių aplinkosaugos išlaidų, susijusių su baterijų gamyba ir šalinimu.
Be to, FCEV gali pasigirti puikus nuotolis ir degalų papildymo galimybės palyginti su BEV. Nors elektra varomus automobilius pilnai įkrauti dažnai prireikia kelių valandų, vandenilinius automobilius galima papildyti vos per kelias minutes, panašiai kaip ir tradicinius dujinius automobilius. Dėl to FCEV yra ypač patrauklūs tolimoms kelionėms ir didelėms apkrovoms, kai įkrovimo prastovos yra nepraktiškos.
Pagrindiniai iššūkiai, ribojantys FCEV augimą
Nepaisant daug žadančių vandenilinių kuro elementų transporto priemonių perspektyvų, išlieka keletas iššūkių, kurie gali trukdyti plačiai naudoti jas.
Tvirta vandenilio papildymo infrastruktūra, ypač JAV ir Kanadoje, yra didelė kliūtis. Didelės sąnaudos, susijusios su šių degalinių gamyba ir įrengimu, prisideda prie šių infrastruktūrinių suvaržymų.
Kitas iššūkis yra vandenilio kuro elementų gamybos sąnaudos, kurios yra didesnės nei tradicinių vidaus degimo variklių ar net elektromobilių akumuliatorių gamybos sąnaudos. Ši sąnaudų kliūtis dažnai virsta aukštesnėmis FCEV mažmeninėmis kainomis, o tai gali atgrasyti vidutinius vartotojus. Galiausiai, mažmeninės aukštos kokybės vandenilio degalų kainos šiuo metu yra gana didelės, o tai atgrasys daugelį potencialių pirkėjų.
Saugumas visada išliks didžiausiu automobilių gamintojų rūpesčiu. Taigi, nuolatinis susirūpinimas dėl FCEV saugos, kylantis dėl labai degaus vandenilio pobūdžio, taip pat gali sulėtinti vartotojų priėmimą, nepaisant griežtų saugos standartų, skirtų tokiai rizikai sumažinti.
FCEV rinkos tendencijos ir žvilgsnis į ateitį
Numatoma, kad FCEV rinka išsiplės nuo 1,51 mlrd. USD 2022 m. iki 2,88 mlrd. USD iki 2032 m. pagal Polaris Market Research & Consulting. Šis numatomas augimas visų pirma kyla dėl didėjančių nulinės emisijos transporto priemonių poreikio ir palaikomos vyriausybės politikos, skatinančios naudoti FCEV per dideles investicijas į vandenilio infrastruktūrą.
Paprastas vartotojas jau gali matyti, kad FCEV vaidina didesnį vaidmenį automobilių pasaulyje – tokie pramonės žaidėjai kaip Hyundai, Toyota, Daimler AG ir kiti skatina rinką į priekį investuodami į naujas technologijas ir plėsdami savo lengvųjų ir sunkiųjų FCEV pasiūlą. 2024 m. ir vėliau galime tikėtis, kad vandenilio kuro elementais varomos transporto priemonės pradės vaidinti didesnį vaidmenį mūsų kasdieniame gyvenime.
Paštas Vandenilio kuro elementų transporto priemonių ateitis pirmą kartą pasirodė Švaraus laivyno ataskaita.
Source link