gegužę JAV Kovos su narkotikais administracija (DEA) pasiūlė marihuaną perkvalifikuoti į mažiau pavojingą narkotiką. Tai gali turėti didelės įtakos krovinių gabenimo pramonei. Teisingumo departamentas (DOJ) siūlo perkelti marihuaną iš Kontroliuojamų medžiagų įstatymo (CSA) I sąrašo į III sąrašą. Sveikatos ir žmogiškųjų paslaugų departamentas (HHS) palaiko šį perklasifikavimą, teigdamas, kad marihuana yra priimta naudoti medicinoje, tačiau taip pat gali sukelti piktnaudžiavimą ir fizinę ar psichologinę priklausomybę.
III sąrašo vaistai turi vidutinį ar mažą priklausomybės potencialą ir apima tokias medžiagas kaip produktai, kurių viename dozės vienete yra mažiau nei 90 miligramų kodeino, ketaminas, anaboliniai steroidai ir testosteronas.
Kaip tai veikia krovinių gabenimą
Remiantis Federalinėmis automobilių vežėjų saugos nuostatomis, asmuo negali vairuoti komercinės motorinės transporto priemonės (CMV), jei naudoja bet kurią I sąraše nurodytą kontroliuojamą medžiagą arba yra veikiamas šių medžiagų eidamas pareigas. Transporto departamentas (DoT) šiuo metu reikalauja atlikti narkotikų testus penkioms narkotikų klasėms, įskaitant marihuaną, kokainą, opiatus, amfetaminus ir fenciklidiną.
Neaišku, kaip galimas marihuanos perklasifikavimas į III sąrašo narkotiką paveiktų DoT narkotikų tikrinimo taisykles, susijusias su saugumu jautriais darbais, pavyzdžiui, vairuojant sunkvežimius, ypač atsižvelgiant į tai, kad marihuana šiuo metu yra legali 24 valstijose. Marihuanos vartojimas pramoginiais tikslais yra legalus beveik pusėje JAV valstijų, įskaitant Aliaską, Arizoną, Kaliforniją, Koloradą, Konektikutą, Delaverą, Ilinojus, Meiną, Merilandą, Masačusetsą, Mičiganą, Minesotą, Misūrį, Montaną, Nevadą, Naująjį Džersį, Naująją Meksiką, Niujorkas, Ohajas, Oregonas, Rod Ailandas, Vermontas, Virdžinija, Vašingtonas ir Vašingtonas, DC Amerikos transporto tyrimų instituto (ATRI) atliktas tyrimas parodė, kad 41,4% sunkvežimių vairuotojų yra valstijose, kuriose marihuanos vartojimas pramoginiais tikslais yra legalus. Darbo statistikos biuro (BLS) duomenys.
Pristatome Narkotikų ir alkoholio informacijos centrą (DAC) ir pasikeitus narkotikų tikrinimo reikalavimams 2020 m., vežėjai kasmet padidino atsitiktinių patikrinimų skaičių iki 50 % vairuotojų, todėl daugiau vairuotojų buvo nustumti į šalį ir vežėjams atsiranda papildomų išlaidų. Naujausi DAC duomenys parodė, kad 58% teigiamų CMV narkotikų testų per pastaruosius ketverius metus buvo marihuana, po to – kokainas (16%) ir metamfetaminas (8%).
DAC ataskaitoje taip pat nurodoma, kad 68% vairuotojų, padariusių bent vieną pažeidimą, dar nebuvo pradėję grįžimo į pareigas programą ir jiems buvo uždrausta vairuoti sunkiasvores transporto priemones. Teksasas, Kalifornija ir Florida buvo daugiausiai pažeidimų sąrašo viršuje.
Saugos komponentas
2022 m. atliktas tyrimas atskleidė, kad įteisinus marihuanos vartojimą pramoginiais tikslais penkiose valstijose sužeistųjų avarijų skaičius padidėjo vidutiniškai 5,8 proc., o mirtinų – 4,1 proc. Autoriai teigia, kad dėl marihuanos sutrikimo vairuotojai sulėtina greitį ir padidina sekimo atstumą, o tai gali sumažinti avarijų sunkumą. Ankstesni tyrimai rodo, kad marihuanos legalizavimas gali turėti mažiau įtakos mirtinų avarijų skaičiui nei ne tokiems rimtesniems avarijų rodikliams.
Vis dar neaišku, koks bus marihuanos perklasifikavimas į III sąrašo narkotiką sunkvežimių vairuotojams, atliekantiems svarbius vaidmenis. III sąrašo vaistams vis dar reikia recepto ir jie yra kontroliuojamos medžiagos, todėl bet koks pakeitimas greičiausiai reikš, kad marihuanos vartojimas pramoginiais tikslais vis dar būtų draudžiamas keliose valstijose. Jei šis perklasifikavimas bus patvirtintas, krovinių gabenimo įmonės turi atitikti aukštus standartus, nes jų krovinių gabenimo užduotis yra labai svarbi ir rizikinga. Dėl to vairuotojų paieška ir išsaugojimas taps sudėtingesnis.
Neseniai Namų transporto ir infrastruktūros komitetas klausosTransporto sekretorius Pete'as Buttigiegas paliudijo, kad manoma, kad kanapių vartojimo planavimo keitimas neturės įtakos vyriausybės įgaliojimams reikalauti, kad sunkvežimių vairuotojai būtų tikrinami dėl narkotikų. Transporto departamentas nesitiki, kad darbo grafiko keitimas turės įtakos federalinių darbuotojų reikalavimams, įskaitant tuos, kurie turi patikimumo pažymėjimą arba dirba saugai svarbias pareigas.