Sutartinių krovinių rinka, pagrindinis krovinių gabenimo pramonės sveikatos rodiklis, parodė gyvybės ženklų po to, kai praėjusį mėnesį Amerikos sunkvežimių asociacijos rodiklis išaugo 3,6 %.ATA) išplėstinis sezoniškai pakoreguotas (SA) nuomojamų sunkvežimių tonažo indeksas. ATAs tonažo indekse, į kurį įeina kroviniai sunkvežimiais ir Lt kroviniai, dominuoja sutartiniai kroviniai su minimaliomis neatidėliotinomis rinkos apkrovomis. Palyginti su 2023 m. gegužės mėn., SA indeksas pakilo 1,5%, o tai yra pirmasis metinis prieaugis per penkiolika mėnesių.
Gaukite aiškiausią ir tiksliausią sunkvežimių prekių rinkos vaizdą naudodami DAT iQ duomenis.
https://www.youtube.com/watch?v=videoseries
Prisijunkite prie DAT iQ Live, tiesiogiai per YouTube arba LinkedIn10 val. ET kiekvieną antradienį.
Gegužės mėn. buvo pirmasis mėnuo nuo 2023 m. vasario, kai tonažas didėjo nuosekliai ir palyginti su metais anksčiau“, – sakė ATA vyriausiasis ekonomistas Bobas Costello. „Nors akivaizdžiai padaugėjo krovinių prieš atminimo dienos šventę, kol kas dar per anksti pasakyti, ar tai yra ilgai laukto sunkvežimių krovinių vežimo rinkos atsigavimo pradžia.
ATA apskaičiavo vežamo tonažo indeksą, remdamasi savo narių apklausomis nuo 1970 m. Skaičiuojant indeksą, 100 reiškia 2015 m. Kalbant apie pasidalijimą tarp sutartinių ir neatidėliotinų krovinių, naujausi DAT sutartinių siuntėjų konsorciumo duomenys rodo, kad maždaug 17 % visų krovinių gegužę perkeliami neatidėliotinų krovinių rinkoje, o likusi dalis – sutarčių rinkoje.
Turgaus laikrodis
Į visus toliau pateiktus tarifus neįskaičiuojami papildomi degalų mokesčiai, o krovinio tūris reiškia perkeltus krovinius, jei nenurodyta kitaip.
Tarpvalstybiniai vežėjai tarp Kanados ir JAV yra susirūpinę dėl perteklinių pajėgumų ir istoriškai žemų maršrutinių pervežimų tarifų. Nuo šių metų kovo mėn. pradžios maršrutinių pervežimų tarifai tarp dviejų šalių vis labiau atsiejami. Taip yra dėl to, kad Kanados rinka pandemijos metu susiduria su pertekliniais pajėgumais dėl rekordiškai didelių neatidėliotinų kainų. Nuo 22 m. balandžio mėn. didžiausios sausų furgonų krovinių kainos tarp JAV ir Kanados – 3,51 USD už mylią, maršrutinio pervežimo tarifai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu per metus, sumažėjo 53–5 proc. Kanados ir JAV neatidėliotinos kainos per tą patį laikotarpį sumažėjo 48% ir 7%.
Pasak TMS tiekėjo, neįskaitant kuro, sutartiniai siuntėjai Kanadoje balandį mokėjo 5,25% mažiau nei per metus. Nulogx. Bazinės palūkanų normos indeksas, neįskaitant kuro, kovo mėnesį padidėjo 2,29%, bet vis tiek buvo 9% mažesnis nei rugpjūčio 22 m. Kanados bendrasis krovinių indeksas (CGFI) rodo, kad bendros Kanados siuntėjų antžeminio transporto išlaidos balandį, palyginti su kovo mėn., padidėjo 1,89%. Dougas Payne'as, „Nulogx“ prezidentas ir COO, teigė: „Kanados vietiniai litai išlieka didesni nei praėjusiais metais, o vietinių krovinių, tarpvalstybinių TL ir tarpvalstybinių LTL segmentai ir toliau išlieka mažesni už tą patį praėjusių metų laikotarpį.
Krovinio ir sunkvežimio santykis
Sausų furgonų krovinių siuntų apimtis atitiko prieš liepos 4 d. įvykusį krovinių srauto padidėjimą, padidėjusį 13 % m/m, identiškai per pastaruosius aštuonerius metus. Apimtys yra 3% didesnės nei praėjusiais metais, o gabenimo įrangos stulpeliai buvo 14% mažesni, todėl sauso furgono krovinio ir sunkvežimio santykis padidėjo 16% m/m iki 5,66, o tai yra trečias didžiausias rodiklis per aštuonerius metus. Tik 2018 ir 2021 metais buvo užfiksuotas didesnis LTR savaitę prieš Nepriklausomybės dieną.
Linijinio pervežimo neatidėliotinos kainos
Praėjusią savaitę vidutinis šalies sausųjų furgonų maršrutinio vežimo tarifas padidėjo šiek tiek mažiau nei 0,01 USD už mylią iki 1,70 USD už mylią, o tai yra didžiausias rodiklis nuo sausio vidurio vykusio „Polar Vortex“ renginio. Palyginti su praėjusiais metais, 6 % didesnės neatidėliotinos rinkos krovinių, perkeltų 26 savaitę, paskutinę pristatymo mėnesio savaitę, neatidėliotinos kainos yra cento už mylią ribose. DAT 50 populiariausių eismo juostų, remiantis perkeltų krovinių kiekiu, padidėjo 0,03 USD už mylią ir praėjusią savaitę vidutiniškai siekė 2,06 USD už mylią, o tai yra 0,36 USD už mylią daugiau nei šalies vidurkis.