
Daugelis eismo saugumo ekspertų mano, kad atminimo diena iki darbo dienos yra „100 mirtiniausių dienų“ paaugliams. Per tas 100 dienų paprastai padaugėja paauglių, žuvusių eismo įvykiuose, todėl 20 proc. padidėja paauglių eismo įvykiai, ty vidutiniškai septynios kasdien.
Pagal Davidas Reichas, Nacionalinio kelių eismo saugumo fondo viešųjų ryšių direktorė, „Labai dažnai problemų kelia draugai automobilyje. Jauniems, palyginti nepatyrusiems vairuotojams, kitų žmonių buvimas automobilyje gali labai trukdyti, o blaškymas yra didžiausias paauglių avarijų veiksnys, ypač vasaros mėnesiais.
Reichas sakė, kad saugus vairavimas prasideda nuo suaugusiųjų arba tėvų, kurie rodo gerą saugaus vairavimo elgesio pavyzdį. „Kai tik jie yra pakankamai seni, automobilinė kėdutė apverčiama veidu į priekį. Jie žiūri, kaip tu važiuoji“, – sakė jis. „Taigi, jei jie mato, kad siunčiate SMS žinutes, kai vairuojate, jei mato, kad viršijate greitį, važiuojate bagažinėje arba pučiatės pro „Stop“ ženklą, jie gali suprasti, kad tai negerai, bet jie taip pat gali pagalvoti „na, mama ar tėtis tai daro. Manau, viskas gerai“.
Strigčių duomenys iš Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) 2013–2017 m. atskleidžia reikšmingus veiksnius, lemiančius mirtinų paauglių avarijų vairavimo vasaros laikotarpiu, įskaitant:
- greičio viršijimas (28 proc.),
- girtavimas ir vairavimas (17 proc.),
- Išsiblaškymas (9 %)
AAA fondas Tyrimai parodė, kad beveik du trečdaliai žmonių, sužalotų ar žuvusių per avariją, kurioje dalyvavo paauglys, yra ne prie vairo sėdintys paaugliai. Vasarą paauglių vairuotojų avarijų labai padaugėja, nes paaugliai nelanko mokyklos ir daugiau vairuoja. „Vasaros mėnesiais paauglių vairuotojų avarijose kasdien miršta daugiau nei likusią metų dalį, nes paaugliai dažniausiai sėdi prie vairo nesistemingai“, – sakė Jake'as Nelsonas. AAA saugaus eismo propagavimo ir tyrimų direktorius.
Tai taip pat pavojingas laikas visiems vairuotojams, įskaitant sunkvežimius
Daugiau kelionių vasarą padidina sunkvežimių vairuotojų srautą, tačiau, kaip ir paaugliai, sunkvežimių vairuotojai susiduria su ta pačia problema – daugiau saulės šviesos ir mažiau miego. Vienas iš pagrindinių veiksnių, kurių NHTSA nelaimingų atsitikimų duomenyse trūksta, yra mažesnio miego įtaka, tiesiogiai susijusi su daugiau dienos šviesos vasarą.
Natūralu, kad vasarą visi nori daugiau bendrauti. Kadangi vasarą dienos šviesa būna daug vėliau vakare, miegas vėluoja daug vėliau, palyginti su rudenį ir žiemą. Dauguma darbo pradžios laiko nevėluoja kompensuoti, todėl mažiau miega ir, savo ruožtu, padidėja nelaimingų atsitikimų rizika.
Ką mes visi galime padaryti, kad mūsų keliai būtų saugūs?
AAA siūlo a tėvų / paauglių vairavimo sutartis padėti valdyti procesą. Svetainėje taip pat pateikiama valstybei būdinga informacija apie laipsniškus vairuotojo pažymėjimų išdavimo įstatymus ir keleivių apribojimus.
Daugelyje valstybių yra taikomi keleivių apribojimai paaugliai vairuotojai, ir tėvai turėtų mokytis apie šiuos įstatymus ir pabrėžti, kad jie laikosi savo paauglių. Tėvai turi atlikti savo vaidmenį, o štai keli AAA patarimai:
- Tėvai turėtų apsvarstyti galimybę nustatyti ir įgyvendinti vairavimo apribojimus, kurie yra griežtesni nei valstybės įstatymai, ypač vasaros vairavimo sezono metu.
- Įsitikinkite, kad paaugliai pakankamai išsimiega ir neplanuoja šeimos renginių tada, kai turėtų miegoti, ty šeštadienio ir sekmadienio rytais. Prisiminkite auksinę taisyklę – niekada nepažadinkite miegančio paauglio.
- Visada užsisekite
- Niekada nevairuokite sutrikę – visada turėkite paruoštą vairuotoją.
- Padėkite telefoną ir susitelkite į vairavimo užduotį.
- Laikykitės paskelbtų greičio apribojimų.
AAA fondo tyrimas parodė, kad beveik du trečdaliai žmonių, sužalotų ar žuvusių per avariją, kurioje dalyvavo paauglys, yra ne prie vairo sėdintys paaugliai. „100 mirtingiausių dienų“ apima visus.