Degalų jungiklis šiandienai Toliau vystosi
Anksčiau atsinaujinantis dyzelinas buvo laikomas nišiniu produktu, kuris nesugebėjo pritraukti pagrindinio investuotojų susidomėjimo. Šiandien tai yra ekonomiškas būdas transporto parko savininkams pasiekti savo tikslus, leidžiant per naktį visą dyzelinu varomą parką pakeisti į alternatyvius degalus.
Atsinaujinantis dyzelinas, įprasto naftos dyzelino pakaitalas, gaminamas iš atsinaujinančių išteklių, tokių kaip natūralūs riebalai, augaliniai aliejai ir tepalai. Chemiškai jis panašus į naftos dyzeliną, tačiau yra 100 % atsinaujinantis ir tvarus, todėl yra ekologiškiausias dyzelinas rinkoje. Atsinaujinantis dyzelinas yra alternatyva naftos dyzelinui ir nereikalauja jokių transporto priemonių modifikacijų.
Atsinaujinantis dyzelinas gali būti gaminamas naudojant įvairias technologijas, įskaitant tas, kurios apdoroja kietą biomasę, skystą biomasę, atliekų dujinimą ir pirolizę. Skirtingos technologijos turi savo privalumų ir iššūkių. Vienas iš iššūkių yra išankstinis pašarų apdorojimas, kurį galima atlikti naudojant rūgštį, aukšto slėgio vandenį ir (arba) adsorbentus, priklausomai nuo technologijos pasirinkimo. Rūgštys ir vandeniniai produktai kelia didelę hidrovalymo katalizatoriaus pernešimo užteršimo riziką, ir abu šiuos veiksnius galima sušvelninti pasirenkant rūgštingumą. Rinka ir toliau diegia naujoves ir tobulina šiuos pirminio apdorojimo procesus, kad būtų paruošta „alyva“ hidriniam apdorojimui ir sumažintos proceso pasekmės, kylančios dėl šių pirminio apdorojimo procesų, kurie yra linkę į emulsiją.
Nauji gydymo procesai
Yra technologija, pagal kurią skystų angliavandenilių srautuose naudojamas masės perkėlimo įtaisas su šarmu, rūgštimi arba vandeniu kaip apdorojimo reagentu. Prietaisas yra vertikalus indas, supakuotas su patentuotu pluoštu, kuris pasiekia nedispersinį fazinį kontaktą be problemų, būdingų įprastiems dispersiniams maišymo įrenginiams, pvz., Vandeninės fazės pernešimo, angliavandenilių nuostolių, nesugebėjimo išjungti, ilgo nusistovėjimo, užsikimšimo ir užtvindymo. Kadangi vandeninė fazė prilimpa prie pluoštų, o ne pasiskirsto į angliavandenilio fazę, pernešimas ir nekontroliuojamos emulsijos praktiškai pašalinamos. Išankstinis apdorojimas, atliktas naudojant šią technologiją, gali labai pagerinti proceso pranašumus ir sumažinti pasekmes, atsirandančias dėl perkėlimo iš sistemos. Tai užtikrina ilgiausią tarnavimo laiką ir geriausią hidrovalytuvų veikimą.
CO2 ir H2S šiuose gamybos procesuose paprastai apdorojami pasroviui skirtuose aminų blokuose. Rūgščios dujos iš aminų bloko, taip pat pagaminti lengvi produktai, kurių sudėtyje yra nepriimtino sieros kiekio, gali būti apdorojami patentuotu skysčio redukcijos-oksidacijos procesu, kuris paverčia H.2S iki elementinės sieros. Rezultatas yra atsinaujinantis kuras, kuris gali būti naudojamas kaip bet kokio dyzelino ir biodyzelino pakaitalas transporto pramonėje. Dėl atsinaujinančio dyzelino sudėties jis dega maksimaliai efektyviai, tuo pačiu sumažinant regeneraciją kietųjų dalelių filtruose ir purkštukų priežiūros dažnumą, o kadangi jame nėra priemaišų ar aromatinių medžiagų, jis yra bekvapis.
Kai kurie automobilių parkų savininkai tvarumo tikslus gali pasiekti per vieną naktį, visą dyzelinu varomą parką konvertuodami į atsinaujinantį dyzeliną.
Atsinaujinantis dyzelinas UPS transporto priemonėse
2015 m. Nacionalinė atsinaujinančios energijos laboratorija (NREL), bendradarbiaudama su „United Parcel Service“ (UPS) ir „Clean Cities“ nacionaline švarių laivynų partneryste, palygino atsinaujinančio dyzelino degalų ekonomiją ir išmetamųjų teršalų poveikį automobilių parko dyzelino ir naftos dyzelino poveikiui.
Siekdama surinkti realaus pasaulio eksploatacinius lauko duomenis, NREL įtaisė 12 transporto priemonių – šešis regioninius traktorius ir šešis siuntų pristatymo furgonus – su duomenų registratoriais. Važiuoklės dinamometro vertinimui buvo pasirinkti reprezentatyvūs važiavimo ciklai, siekiant nustatyti atsinaujinančių energijos šaltinių ir naftos dyzelino degalų ekonomiją ir išmetamųjų teršalų poveikį kontroliuojamoje aplinkoje. Taip pat buvo išanalizuotos atsinaujinančio dyzelino ir naftos dyzelino kuro savybės, kurios atskleidė, kad atsinaujinantis dyzelinas buvo mažiau tankus nei naftos dyzelinas ir pasižymi didesne masine šilumine verte, tačiau mažesne pagal tūrį.
NREL bandymai padarė išvadą, kad atsinaujinantis dyzelinas sumažina anglies dvideginio išmetimą vidutiniškai 4,2 %, palyginti su naftos dyzelinu, o tai susiję su didesne masine šildymo verte ir mažesniu atsinaujinančio dyzelino anglies ir vandenilio santykiu. Degalų sąnaudos ir ekonomiškumas stipriai keitėsi atitinkamai pagal masę ir tūrį pagrįstos šildymo vertės, todėl variklio šiluminis efektyvumas per tam tikrą ciklą nepakito.
UPS dabar yra vienas didžiausių pasaulyje atsinaujinančio dyzelino vartotojų.
Švarūs miestai
Ouklando miestas, Kalifornijos valstija, perėjo prie atsinaujinančio dyzelino kaip ankstyvas naudotojas. Siekdamas tvarumo tikslų, miestas pakeitė savo automobilių parką nuo naftos dyzelino, kaip dalį savo pigių sąnaudų strategijos. San Diego ir Long Byčo miestai pasekė pavyzdžiu.
Už Kalifornijos ribų 2023 m. lapkritį Niujorkas paskelbė apie savo planus visas savo parko sunkiasvores transporto priemones pakeisti į atsinaujinantį dyzeliną, įskaitant daugiau nei 12 600 visureigių ir sunkvežimių.
Šie automobilių parkai nesusidūrė su veikimo problemomis ir jiems nereikėjo keisti įrangos ar degalų tiekimo infrastruktūros, kad būtų galima naudoti degalus. Teigiama, kad atsinaujinantis dyzelinas ilgiau išlaiko variklius švaresnius, taip sumažindamas darbo valandas ir medžiagų sąnaudas, susijusias su transporto priemonių ir įrangos susidėvėjimu.
Išvada
Atsinaujinantis dyzelinas sulaukia didžiųjų degalų gamintojų dėmesio, kai kurie iš jų paskelbė apie investicijas į naftos perdirbimo gamyklų pertvarkymą, kad būtų galima gaminti atsinaujinantį dyzelinį kurą. JAV Energetikos departamento alternatyvių degalų duomenų centras tai pagrindžia pranešimais, kad vidaus gamyba ir statomos gamyklos smarkiai auga. Susirūpinusių mokslininkų sąjunga atsinaujinančio dyzelino gamybos pajėgumus Jungtinėse Valstijose vadina „didžiuliu išplėtimu“.
Atsinaujinantis dyzelinas yra tikras angliavandenilis, galintis sumažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro, sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir padėti laivynams pasiekti tvarumo tikslus.
Tai protingas, tvarus pasirinkimas.