Klausimas: Mūsų baseinui ir klubui jau 15 metų. Valdyba nori pastatyti didesnį baseiną ir atnaujinti klubo namą, kuriam reikėtų 200 000 USD specialaus įvertinimo ir išeikvoti mūsų rezervus.
Atsakymas: Valdyba neturi teisės plėsti bendro naudojimo patogumų. Jos kompetencija yra išlaikyti esamus patogumus geros būklės. Tačiau jei atitinkama narių dauguma pasisako už šių pinigų surinkimą ir išleidimą šiam tikslui, tai priimtina. Tačiau „tinkama“ dauguma gali būti dviejų trečdalių ar daugiau, atsižvelgiant į tai, kaip skaitomi jūsų reglamentuojantys dokumentai. Šis reikalavimas gali veiksmingai sunaikinti pasiūlymą.
Klausimas: Paskutiniame metiniame susirinkime kvorumo nebuvo. Taigi vadovas išdavė tuščius įgaliojimus, kad žmonės galėtų pasirašyti tik tuo atveju, jei negalėtų dalyvauti perkeltame susitikime. Kai paklausiau, kas bus paskirtas įgaliotiniais, man buvo atsakyta, kad jie bus padalinti valdybos nariams. Ar taip paprastai daroma?
Atsakymas: Įgaliojimai turėjo būti išdalyti ir surinkti prieš pradinį metinį susirinkimą, kad būtų užtikrintas kvorumas. Valdyba ir vadovas turi užtikrinti, kad tie įgaliojimai būtų surinkti prieš susirinkimą, kad būtų užtikrintas kvorumas, o ne tik tikėtis, kad susirinks pakankamai žmonių. Norint, kad nariai iš anksto grąžintų įgaliotuosius serverius, reikia atkaklumo, tačiau tai labai svarbu.
Kalbant apie patį įgaliojimo procesą, narys turi teisę paskirti atstovą, kuris veiktų jo vardu metiniame ar neeiliniame narių susirinkime. Jei tas narys nepasirenka atstovo arba pasirinktas atstovas nedalyvauja posėdyje, įgaliojime gali būti numatyta alternatyva leisti „vienam iš valdybos direktorių“ balsuoti jo vardu. Jei narys nėra patenkintas valdybos nario balsavimu, įgaliojime turėtų būti nurodyta kita alternatyva, nurodanti: „Jei mano paskirtas atstovas nedalyvauja posėdyje, šis įgaliojimas turi būti naudojamas tik kvorumo tikslais“. Tokiu būdu pasirodymas vis tiek gali tęstis. Tarpinio serverio pavyzdį rasite www.Regenesis.net formų skyriuose.
Klausimas: Mūsų HOA sauga kelia didelį susirūpinimą. Vienas iš mūsų gyventojų norėjo pasirūpinti, kad metiniame susirinkime pasisakytų Kaimynystės priežiūros atstovas. Prašymas atiteko vadovui, kuris pasakė, kad valdyba turi patvirtinti pranešėją. Po kelių savaičių ji teigė negalinti gauti atsakymo iš valdybos. Ar taryba tikrai turi patvirtinti kalbėtoją?
Atsakymas: Kiekvienas susirinkimas turi turėti darbotvarkę, apie kurią iš anksto praneša visi dalyviai. Įprastas metinio susirinkimo darbotvarkės šablonas atrodo maždaug taip:
I. Kvietimas į tvarką
II. Sukurti kvorumą
III. Patvirtinti ankstesnio metinio susirinkimo protokolą
IV. Pareigūno ir komiteto ataskaitos
V. Direktorių rinkimai į valdybą
VI. Senas verslas
VII. Naujas verslas
VII. Atidėti susirinkimą
Kadangi tai verslo susitikimas, įprastoje darbotvarkėje pranešėjų nėra. Tačiau jei pagal „New Business“ yra pasiūlymas, tarkime, pagerinti saugumą naudojant kaimynystės stebėjimą, visiškai tikslinga įtraukti trumpą pristatymą, kad šis pasiūlymas būtų sustiprintas. Kitaip tariant, jei kalbėtojas yra susijęs su verslo susitikimu, tai turėtų būti leidžiama.
Beje, jūs turite teisę prašyti laiko kalbėtojui. Jūsų vadovui nepavyko patenkinti užklausos. „Negauname atsakymo iš valdybos“ yra menkas pasiteisinimas. Valdybos pirmininkas tvirtina darbotvarkę. Galėjote paskambinti tam asmeniui tiesiogiai, kad tai aptartumėte, ir turėtumėte tai padaryti ateityje, kad išvengtumėte biurokratinių kliūčių.